Forfatter Emne: Aalborg Zendo?  (Læst 813 gange)

Offline Anders

• Buddhistisk Samfund
  • Jr. Member
    • Vis profil
Aalborg Zendo?
« Dato: Tirsdag d. 21 Sep, 2010, 22:31:02 »
Hej!

Jeg bor sydøst for Aalborg og kunne rigtig godt tænke mig nogle at sidde sammen med. Jeg har før været til zazen i Århus Zendo, og har netop været til zazenkai i Århus. Personligt sidder jeg 45 min. om morgenen og (helst) 2 x 45 min. om aftenen. Jeg har siddet kontinuerligt i ca. 5 måneder.

Jeg er helt ny i byen og kender ikke noget til omfanget af interesserede i området. Som udgangspunkt er jeg blot ude på at finde nogle at sidde sammen med, men skulle der (med tiden?) vise sig potentiale for at starte en egentlig ’Aalborg Zendo’ er jeg også klar til at gøre en indsats for det.

Jeg har et (kælder-)rum, i min (kælder-)lejlighed som jeg selv udelukkende bruger til zazen. Der kommer kun en anelse sollys ind og rummet er ikke særlig stort – jeg vil tro at vi her kunne sidde 4 personer sammen som et maximum.

Hvad angår formen forestiller jeg mig at adoptere de få enkle ’ritualer’ som eksempelvis praktiseres i Århus zendo. Jeg foreslår at vi sidder 2 x 45 min. med 5 min. kinhin (gående meditation) imellem de to sidninger.

Alt dette er blot foreslag; jeg er meget åben og fleksibel i forhold til tidspunkt, sted, hvor lang tid vi sidder osv.

I, som bor andre steder i landet, skal være meget velkomne til at forbinde mig med personer i Aalborg-området som kunne være interesseret, men som måske ikke lige ser denne besked.

Venlig hilsen Anders

Offline denko

• Rinzai zen præst og Dharma arving
  • Administrator
  • Sr. Member
    • Vis profil
    • Egely Kloster
Sv: Aalborg Zendo?
« Svar #1 Dato: Onsdag d. 22 Sep, 2010, 08:21:17 »

Offline Anders

• Buddhistisk Samfund
  • Jr. Member
    • Vis profil
Sv: Aalborg Zendo?
« Svar #2 Dato: Lørdag d. 09 Apr, 2011, 17:29:35 »
Jeg bor ikke længere i området og er derfor ikke relevant i denne sammenhæng længere.