Forfatter Emne: Medlem  (Læst 1117 gange)

Offline Rune

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Medlem
« Dato: Tirsdag d. 16 Mar, 2010, 09:50:44 »
Hej:)

Hvordan bliver man medlem af RZBS?

Skal man være meldt ud af folkekirken først, nu da RZBS er blevet et statsanerkendt religiøst samfund?

Mvh Rune:-)

Offline Mugen

• Administrator
  • Jr. Member
  • unsui, zen-munk
    • Vis profil
    • Egely Kloster
Sv: Medlem
« Svar #1 Dato: Tirsdag d. 16 Mar, 2010, 10:18:34 »
Hej:)

Hvordan bliver man medlem af RZBS?

Skal man være meldt ud af folkekirken først, nu da RZBS er blevet et statsanerkendt religiøst samfund?

Mvh Rune:-)

RZBS er endnu ikke godkendt af Familiestyrelsen ( det er dem, som godkender et religiøst samfund ifm ægteskabslovgivning) men af SKAT, som har godkendt RZBS iht ligningsloven, så at donationer og gaver til samfundet bliver fradragsberettiget.

Men vi er igang med at ansøge om det andet også - og indtil videre, er det nok, at man melder sig ind via Egely Klosters hjemmeside. Check dog først, om det allerede er gjort! Det næste, når man synes, at det er relevant, er at oprette sig som støttemedlem, som donerer et fast beløb ved regelmæssige intervaller, enten ifm gavebrev eller bare løbende.

Jeg har hørt, at Familiestyrelsens rådgivere fastholder et krav om, at man kun er medlem af ét religiøst samfund. Det er Denko ikke enig med dem i, da der er ingen konflikt med buddhisme, hvis man også er medlem af anden kirke, så...

Offline denko

• Rinzai zen præst og Dharma arving
  • Administrator
  • Sr. Member
    • Vis profil
    • Egely Kloster
« Svar #2 Dato: Tirsdag d. 16 Mar, 2010, 10:48:58 »
Jeg har hørt, at Familiestyrelsens rådgivere fastholder et krav om, at man kun er medlem af ét religiøst samfund. Det er Denko ikke enig med dem i, da der er ingen konflikt med buddhisme, hvis man også er medlem af anden kirke, så...

Folkekirken kræver, at hvis man melder sig ind i et andet religiøst samfund, kan man ikke længere være medlem af folkekirken, Man skal melde sig ud.

Offline Rune

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Tirsdag d. 16 Mar, 2010, 11:04:03 »
Har meldt mig ind via hjemmesiden for lang tid siden, så det er fint :)

Må lige melde mig ud af folkekirken så...

Vil med glæde være støttemedlem. Skattefar får skam rigeligt af mine penge ;)

Vindruen

• Gæst
« Svar #4 Dato: Onsdag d. 17 Mar, 2010, 01:28:17 »
Folkekirken kræver, at hvis man melder sig ind i et andet religiøst samfund, kan man ikke længere være medlem af folkekirken, Man skal melde sig ud.
Det er bare rigtig ærgeligt synes jeg. Jeg vil faktisk gerne betale kirkeskat, for jeg mener kirkerne er en del af vores kultur. Men så må jeg vel hellere få meldt mig ud  :(

Offline denko

• Administrator
  • Sr. Member
    • Vis profil
    • Egely Kloster
« Svar #5 Dato: Onsdag d. 17 Mar, 2010, 09:30:42 »
Det er bare rigtig ærgeligt synes jeg. Jeg vil faktisk gerne betale kirkeskat, for jeg mener kirkerne er en del af vores kultur. Men så må jeg vel hellere få meldt mig ud  :(
Det er nu engang deres indstilling - "Du må ikke have andre 'Guder' >:( " - men jeg beder ikke nogen, om at melde sig ud - du må gerne have andre buddhaer end mig ;D - hvad med fx dig selv?

Vindruen

• Gæst
« Svar #6 Dato: Torsdag d. 18 Mar, 2010, 15:07:35 »
Det er nu engang deres indstilling - "Du må ikke have andre 'Guder' >:( " - men jeg beder ikke nogen, om at melde sig ud - du må gerne have andre buddhaer end mig ;D - hvad med fx dig selv?
Jeg vil gå over at snakke med dem på kirkekontoret og prøve at forklare dem at buddhisme ikke har en "anden Gud" og at man godt kan være tilhænger af vores smukke kirker, uden at tro på at "Jesus Kristus var Guds søn og døde på korset for vores synder" :)
Måske kan man være med til at rykke nogen ting, hvem ved  :)
Jeg er vist næppe en Buddha, men jeg prøver  ;)

Offline denko

• Administrator
  • Sr. Member
    • Vis profil
    • Egely Kloster
« Svar #7 Dato: Torsdag d. 18 Mar, 2010, 16:36:18 »
Jeg vil gå over at snakke med dem på kirkekontoret og prøve at forklare dem at buddhisme ikke har en "anden Gud" og at man godt kan være tilhænger af vores smukke kirker, uden at tro på at "Jesus Kristus var Guds søn og døde på korset for vores synder" :)

Held og lykke
Men der er flere der har prøvet. Absolut uden held.

Offline Mugen

• Administrator
  • Jr. Member
  • unsui, zen-munk
    • Vis profil
    • Egely Kloster
« Svar #8 Dato: Fredag d. 19 Mar, 2010, 09:17:02 »

Held og lykke
Men der er flere der har prøvet. Absolut uden held.

Men HVIS det virker, vil jeg gerne høre, hvilken præst, derer tale om, da han/hun måske gerne vil være isbryder.